The year 2018 is a year of celebration for Alcaplast, the Czech family business. Exactly twenty years ago, in 1998, the husband and wife Radka Prokopová and František Fabičovic started to produce the fill and flush valves. Currently Alcaplast with its wide range of products fits into the role of market leader indicating trends on the field of sanitary systems in Central and Eastern Europe, with expansion into many other countries.

Touch-free flush plates NIGHT LIGHT won the prestigious iF Design Award 2018 in the category of Product section Bathrooms. The jury appreciated not only by their excellent world design, but also environmental friendliness, functionality and renewability.

In 2017 Alcaplast started operating in the most advanced and largest Production Hall C. It spreads over 20,000 square meters and increases the capacity of Alcaplast's production facilities by thirty percent.

Executive Director Radka Prokopová together with General Director František Fabičovic took over the prestigious award „Czech 100 Best Companies“, that confirms the exceptional position of Alcaplast in the economic system of the Czech Republic.

Victory of our Executive Director Radka Prokopová in the most prestigious managerial competition in the Czech Republic by winning the award and title of “Manager of the Year 2015” for the implementation of modern methods of corporate management.

Alcaplast s.r.o. has opened, in Břeclav, its fourth manufacturing hall.

شركة ALCAPLAST فازت بالجائزة العالمية في مجال التصميم و تصميم المنتجات Red Dot Award 2014. و قد نالت على الجائزة في مجال تصميم المنتجات لعام ٢٠١٤ أزرار التحكم من مجموعة FLAT.

في حفل تسليم الميداليات الذهبية خلال معرض البناء و العمارة الدولي المقام في مدينة برنو، حازت شركة ALCAPLAST و منتجها، نظام التصريف الأرض على الميدالية الذهبية في مجال الأنظمة الصحية و أنظمة التصريف الصحي لعام ٢٠١٠. تمنح هذه الجوائز للشركات على أساس انجازات مهمة في مجال التصريف الصحي، التدفئة والسباكة وذلك ضمن جمهورية التشيك وخارجها.

بداية طرح أنظمة ALCA للتصريف الأرضية على أساس براءات الاختراع. حفل افتتاح مركز التدريب.

لا أحد يمكن أن يتصور في هذا الوقت حمام حديث من دون نظام التواليت المعلق و هذا يتطلب الإجابة الفورية من قبل ALCAPLAST. أنظمة التركيب و الإخفاء خلف الجدران المنتجة من قبل ALCAPLAST يمكن استخدامها في البيوت الحديثة و القديمة. من بين المنتجات الأخيرة لشركة ALCAPLAST تأتي سيفونات الحمام مع نظام مانع الطفح، أنظمة التصريف الأرضية و العديد من الاكسسوارات.

بداية الإنتاج و التصدير لأنواع جديدة من المنتجات: سيفونات المجالي، مقاعد المراحيض و سيفونات الحمامات. صمام التصريف ذو الزرين A04 لشركة ALCAPLAST يفوز بالميدالية الذهبية في معرض SHK البناء الدولي في مدينة برنو.

بداية الإنتاج و التصدير لأنواع جديدة من المنتجات: سيفونات المجالي، مقاعد المراحيض و سيفونات الحمامات. صمام التصريف ذو الزرين A04 لشركة ALCAPLAST يفوز بالميدالية الذهبية في معرض SHK البناء الدولي في مدينة برنو.

في ذاك الوقت كان برنامج الإنتاج يضم مجموعتين فقط: صمامات التعبئة و صمامات التصريف. لاحقا تم توسيع برنامج الإنتاج ليشمل سيفونات المجالي.

تم تأسيس شركة ALCAPLAST كشركة LLC ذو مسؤولية محدودة.